måndag 19 september 2011

Nu är de första mössorna helt klara.

trådarna är fästade och jag har även provat med en liten rosett på den ena mössan idag.
Jag gillar både och får jag säga kanske kanske ska jag ha ett lite bredare band om jag ska ha rosett på dom.Men kunden får helt enkelt bestämma själv om man vill ha den med eller utan rosett.
Amanda fick vara provdocka här idag då vi skulle testa att knyta på rosetten oxå...




Ja nu väntar jag bara på mera garn så jag kan göra fler mössor.En liten till korrigering kommer jag att göra på mössorna sen ska jag nog vara helt nöjd tror jag!

Tänk va det är roligt att lära sig nya saker, särskilt när det har med garn och papper att göra! ;o)
Kram Malin

2 kommentarer:

Smycka sa...

Vilka fina mössor. =o)

Tiol sa...

Hej!

Fin blogg du har:o)

Du virkar otroligt söta mössor, jag skulle vilja höra med dej om detta är ett eget mönster, eller om du har köpt det? Skulle vara kul att virka sådana.

Jag göra massor av mössor, halsdukar, mm, till Hjälpstickan, som är välgörenhet,och det är alltid roligt med nya mönster.

Tacksam för svar//

mvh//Tina