söndag 3 februari 2013

Restgarner

Vad gör ni av era restgarner?
Igår kom mamma förbi med en hel påse med massa restgarner hon hade fått av en tant som hon skulle ge mig, bara för att hon visste att jag höll på att virka och sticka.
DET tackar man verkligen aldrig nej till.Hittade en hel del garner i denna hög som är användbara för mig när jag tex ska göra dockkläder så det är ju kanon!!!

Och när jag nu sitter här så kommer jag ju på att jag faktiskt fått 2 resväskor av farmor, även dom fulla med garn! Måste nog öppna dom imorgon och gå igenom vad det är i dessa!
Visst är det spännande med en hel hög med restgarner som man får klura på och se vad man kan göra av??!!
Nu är den hör högen iordninggjord sen jag hällde ut den på bordet...jag får nog ta mig i kragen och köpa några förvaringslådor på Ica nu så allt inte behöver ligga i påsar " och skräpa", dax att få lite ordning på även detta känner jag.Det får bli köp när nästa lön kommer.......

Annars sitter jag här på nätterna just nu och virkar för fullt på min fina filt!Är ju skönt om man kan få den klar så fort som möjligt så man slipper sitta i sista minuten sen MEN det tar ju verkligen tid att virka filtar!
Kram på er och hoppas att ni andra sover gott just nu!

Malin

Inga kommentarer: