fredag 1 februari 2013

Galen i garn!!

Ja KAN man någonsin få nog av garn??
Kan man få FÖR MYCKET garn?
Nej, det tycker inte jag i alla fall. ;o)

I förra veckan hade ju Lidl nåt erbjudande om garner och stickor osv.Nu har ju inte vi Lidl här där jag bor utan jag får ju åka 3 mil bort för att komma åt en sådan butik och eftersom jag var i Skövde förra helgen passade jag helt enkelt på att besöka Lidl när jag åkte hem från en scrapträff.
Tyvärr ( eller kanske var det tur?? ) så var det väldigt utplockat och nästan tomt på saker MEN några nystan garn fick jag med mig, de sista av dessa faktiskt och 98:- för 8 nystan var ju ett väldans bra pris!
Igår var jag även och hälsade på min lilla farmor som jag brukar göra då och då.
Vi åkte först ut till garnaffären och köpte garn, eller jag, farmor köpte för hon betalade mitt garn oxå gullig som hon är! Och det blev några nystan som ska användas till barbiekläder hade jag tänkt.....
Sen åkte vi givetvis hem till farmor ett par timmar, åt glass och tjatade om garner, broderier och div mönster och stickarbeten såklart!
Farmor visade upp vad hon hade hunnit göra sen jag var där förra gången och hälsade på....
Hon är allt bra duktig min lilla farmor och det är tur att jag har någon som kan lära mig när jag får för mig att lära mig nya saker osv när det gäller att virka och sticka.

Nu är det ÄNTLIGEN helg och i helgen tänker jag faktiskt umgås med mina garner en del!
Ha en skön helg!
Kram Malin

2 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Ibland kan både Lidl och Netto sälja riktigt fina garner till ett bra pris. Länge sen jag såg din farmor, men hon ser inte ut att ha förändrats särskilt mycket.

Ha en skön helg

Kram Karin

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Man kan inte få nog av garn :) Idag har jag ett vitrinskåp som det mesta av mitt garn ligger i och det är lisa för själen att gå och titta i det och klämma och känna :D
Lidl ligger på andra sidan stan för mig så jag kom aldrig iväg (kanske lite tur) men då Netto sålde senast smet jag in hos dem och köpte ett gäng härligt melerade nystan :D