måndag 20 februari 2012

Raggsockstofflor

När jag vill lära mig nåt nytt, att virka efter mönster osv osv så brukar farmor hjälpa mig.
Hittar jag ett mönster som jag tycker är fint och vill testa så brukar ibland farmor testa det först INNAN hon ska lära mig så hon ser att mönstret är ok.Hon brukar göra lite ändringar ibland för bättre passform osv. ;o)
Jag hittade ett mönster på dessa söta tofflor, perfekt till en som är så frusen om fötterna som jag är så farmor testvirkade ett par till mig....
Söta, eller hur!
Sånna här ska jag lära mig att virka sen när jag är klar med mina raggsockar, måste kanske sticka ett till par raggisar innan jag påbörjar dessa men i alla fall.Bra att kunna gå in dessa under tiden för att se om de sitter bra, är sköna osv!

Idag har jag tyvärr varit i koma hela dagen så det har inte blivit ett smack gjort här just nu, men vi får hoppas orken kommer tillbaka!
Kram Malin

1 kommentar:

Timotei sa...

Så fine tøffler!

Det mobiletuiet du spurte om passer fint til i-phone!