torsdag 15 mars 2012

Virkat!

Hallå där!
Det har blivit långt mellan inläggen den senaste tiden.Har mest blivit lite scrappat för företagen jag jobbar åt, inget annat.
Men igår fick jag ÄNTLIGEN upp virknålen igen! Så himla kul.
Har varit hemma sen i fredags från jobbet för jag har haft så ont i min rygg.Får ju aldrig sova ordentligt och till slut så säger kroppen bara stopp av all värk och alla sömnlösa nätter.
Så nu har jag mest bara gått omkring här i huset och tagit det väldigt väldigt lugnt, nästan så att det blir tråkigt.Men jag har sovit lite då och då på dagarna när tröttheten satt in och då får man ju sova kanske 2 timmar i alla fall och det har varit otroligt skönt för kroppen måste jag säga.
Tyvärr funkar väl inte de nya värktabletterna superbra men nu har jag testat dom i alla fall.

Så igår fick jag sån himla lust att VIRKA igen och inte bara hålla på med scrapbookingen hela tiden.Det blir ju mycket av det då man har sina uppdrag och det ÄR kul men nu ville jag verkligen få arbeta med GARN igen.Jag ÄLSKAR ju garn liksom...fniss... Nu får det bli lite mer virkat och stickat igen här helt enkelt för det är ju så himla kul!
Börja skapa lite till Julmarknaden i december osv.
Igår började jag på det här i alla fall:
Det var så himla kul så jag gjorde 3 st! Alla är nästan helt ihopsydda men jag måste fixa några detalje rinnan jag kan fortsätta.Måste nog ha hjälp av lilla farmor bara till detta...ROLIGT var det i alla fall så jag ska sätta mig och virka lite till nu!
Ikväll måste jag scrappa lite oxå alltid skönt att ligga lite före i planeringen så det slipper bli så stressigt känner jag.
Tänk om man hade kunnat tjäna pengar på det här så man kunde leva på det, då hade det aldrig varit nån fråga för mig vad jag velat jobba med! ;o)
Ett liv utan att få skapa är ju inget liv....inte för mig i alla fall! ;o)
Ha det gott.
Kram Malin

2 kommentarer:

Anna A sa...

Vad roligt man kan ha med en virknål! Gjorde ett par grytlappar igår kväll. Vad har du för projekt?
Kram AnnaA

Ciza Patricia sa...

Så kul att du känner lust till det igen. :)
Vad ska det bli? Kunde inte läsa ut det i inlägget.
Fint blir det iallafall. :)

Kram