söndag 12 augusti 2012

Vardag och virkning!

Hej på er!
Ja så var man åter i vardagen igen och jag har nu jobbat i en vecka.
Första veckan på jobbet gick riktigt bra och det har varit en lugn nattvecka då alla inte kommit tillbaka från semestern ännu.Kändes skönt att få börja lugnt.
Jag har oxå satt igång och virkat lite igen, på semestern blev det INGET av detta alls, jag som hade tänkt att jag skulle få så mycket tid till sånt. Tyvärr gjorde det trista vädret de första 2 veckorna att man inte blev sugen på att göra någonting alls ungefär, 3:e veckan hade vi superfint väder och var bortresta hela veckan till Blekinge.4:e och sista veckan var jag barnfri då barnen var hos sin pappa och då gick jag mest här hemma och mös.

Idag tog jag dock med mig mitt virke och åkte ner och hälsade på farmor några timmar, själv satt hon och broderade idag och jag blev verkligen sugen på att plocka fram mina broderier igen.Jag broderade massor förr men hinner tyvärr aldrig med det nu för tiden.
Farmor är den person som har lärt mig det mesta jag kan inom handarbete då det är hennes största intresse, och även ett av mina stora intressen.
Idag började jag virka på några tofflor, jag måste ju få några gjorde nu till julmarknaden för det kommer bara säga POFF så kan jag lova att vi är där!
Ursäkta dålig kvalité men korten är tagna med telefonen här i kväll....
Känns i alla fall kul att vara igång igen och jag tror att jag faktiskt behövde uppehållet över sommaren eftersom det ofta blir en massa "måsten" över allt pysslande även om det är kul! ;o)

Så nu hoppas jag vi ska ses lite mer igen. ;o)
Kram Malin

Inga kommentarer: