söndag 12 augusti 2012

Varmt och gott för fötterna!

Riktigt kul att virka tofflor, ja det är ju alltid kul när man virkar nya saker!
Nu är det första paret klara med alla delar och jag håller på att sy ihop allt.
Stl 36-37 blev dessa i och jag ska göra ytterligare 2 par i samma stl med de färgerna som ni ser på bilden, beige och blått.
Jag hoppas att folk ska tycka om dom på julmarknaden sedan, några par har jag ju redan sålt så jag måste ta och virka på här lite nu. ;o)
Det är alltid kul att ha med sig nåt nytt varje år till julmarknaden, det är inte roligt för andra om de bara får se samma saker varje år och sen är det kul att få göra nya saker för mig som virkar/stickar oxå för ibland kan det ju bli liiiite trist om man bara sitter och gör samma saker hela tiden. ;o)

Igår sprang jag på en loppis oxå och köpte hux flux ett skåp som jag råkade hitta, de höll precis på att plocka ihop när jag fick syn på loppisen som var på farmors gata, bra förvaringsskåp! Kanske blir det ett garnskåp när jag är klar med det....

Kram Malin

1 kommentar:

Maya sa...

Hejsan.
Jag har nu tittat runt i din blogg och jag fullständigt älskar dina mössor, de är superfina.
Mvh Maya