lördag 3 december 2011

Jobbar som en gris! ;o)

Ja de sista 2 dagarna har jag jobbat som en gris här hemma.Dels för att jag sålde nästan allt i barbieväg till jobbarkompisar.Så hade jag 2 stickade barbieklänningar hemma som inte var ihopsydda osv så de har jag gjort klart nu båda två....
Sen igår efter jobbet började jag sticka på en ny klänning, jag tänkte att hinner jag så hinner jag för desto mer jag kan få med desto bättre är det ju.Och i morses satt jag här och sydde ihop det sista och sydde i knappar osv så jag hann faktiskt klart!
Såhär blev denna klänning, med boa denna gången så det blir ju lite dyrare då det är lite dyrare glittergarn men det är ju så fint när det glittrar lite!
Ja jag är nöjd i alla fall och nu har jag i alla fall 3 långklänningar med till barbiedockan.Säljer dom inte så säljer jag dom hemma sedan.
Vad jag önskade att jag börjat tidigare med saker till marknaden så jag hade haft massor med mig MEN det får bli en ändring på det till nästa år som sagt.
Har faktiskt med mig ett sticke ut till ladan som jag kan hålla på med om det blir för lugnt och för tråkigt. ;o)

Här blåser det riktigt bra idag hör jag hoppas inte det blir för kallt att stå i ladan.
Här hemma springer jag runt som en yr höna för att få allt klart, komma ihåg att få med det jag glömde igår osv osv men nu TROR jag att jag har ordning på det mesta och om en timma ska vi ge oss iväg dottern och jag.Finslipa lite på hur det ser ut på bordet och om vi ev kan hjälpa till med nåt annat i ladan innan det öppnar.
Ska fota lite sen så ska ni få se mer kort från julmarknaden!
Kram Malin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort lycka till med försäljningen på julmarknaden, det är ju glittrets högtid. Glad 2:a advent!

Vardag och flärd sa...

Ljuvliga klänningar! Hoppas det gick bra i ladan!
Kram Eva