lördag 17 mars 2012

Virkade blommor

Som ni läst nu håller jag på att virka mobilfodral till julmarknaden och igår skulle jag då för första gången prova på detta med att virka blommor för jag vill ha blommor på en del fodral men tycker det ser så svårt ut att göra.
Så jag åkte ner till söta lilla farmor som fick hjälpa mig som vanligt och detta är så mitt första försök:
Ja med tanke på att det är min allra första så är det ok.Får virka några så jag får in snitsen på det och förstår mönstren.Nu var detta ett mönster som farmor hade hemma så jag får leta reda på några fler som verkar "enkla" och öva på.I blomman ska det vara en knapp sen är det tänkt också, i denna får det bli en svart knapp, tror det kommer bli jättefint.
Ja ska man ha lite saker till julmarknaden så får man ju börja i tid eftersom jag också LÄR mig under tiden!!

Fick också några garnnystan av farmor igår när jag körde henne till Mitt Broderi, så himla snällt av henna nu när jag inga pengar har!
Lite Tilda garner som jag kan använda till en hel del av det jag gör! Helt perfekt!

Sen höll jag faktiskt på att sticka lite på min strumpa igår också så att jag blir klar med mina första raggisar nån gång.Sen ska det stickas mer raggisar till julmarknaden också! Ni ska få se när dom är klara!

Vad virkar DU på just nu?
Och förresten så glöm inte att vara med i min undersökning här i sidebaren!
Kram Malin

1 kommentar:

Malin sa...

Vilka fina mobilfodral! Vad du är flitig!
Kram Malin