söndag 20 november 2011

Den är klar!!

Barnfilten, den är äntligen klar!
Jag har räknat ut att den tagit mellan 32-35 timmar att göra så visst tar det en stund att sitta och virka en filt.En hel arbetsvecka om man ska se det så. ;o)
Idag har jag suttit och fäst de sista trådarna på den så nu äntligen kan jag sätta på en lapp på den, brukar sätta på mina visitkort och på baksidan brukar jag skriva vad den kostar osv.
Filten är ca 78x105 cm
100% Akryl
499:- är priset.
Den är så fin tycker jag. Jag önska nästan jag hade mindre barn så jag fick använda den själv till dom...fniss... Framförallt så VÄRMER dom så skönt dessa filtar!Ska göra varsin stor filt till barnen så småningom hade jag tänkt men dom tar LÅNG tid att göra.Först ska jag ju ha klar "min" filt innan jag börjar på en till sån stor.
Dessa tar tid att göra men är lättvirkade eftersom det bara är stolpar hela tiden så mönstret har man ju i huvudet.

Igår var jag även en sväng till farmor och hon hade virkat en jättefin sjal till farfars brors dotterdotter som hon skulle få i julklapp.Hon köpte 2 stora big verona nystan till denna men fick nästan ett helt över som hon gav till mig.Är ju på 200g, nästan 4 vanliga nystan alltså.Kanske köper jag på mig 1 till sen så räcker det ju till en barnfilt om jag gör en i minst 4 olika färger.Denna naturvita skulle vara fin med några gröna nyanser kanske?
Jag får klura på detta och hålla ögonen öppna tills jag får råd! Men alltid kul att få lite garn!

Idag har jag även fäst trådar i 5 mössor, gjorde detta imorses då jag fick gå upp så tidigt då sonen skulle träna fotboll.Redan kl 8 fick vi stiga upp idag och eftersom ryggen ändå värker kan jag inte sova så då satt jag och gjorde lite "tråkiga" saker som måste göras.Nu har jag 3 mössor klara som ska fästas trådar i.Kanske virkar jag en till ikväll, vi får se.

Jag har oxå sytt klart sonens gardiner, kanske inte blev så fint som jag tänkte i huvet men ni ska få se ikväll när ljusstaken kommit upp osv och fönstret är helt klart.Bättre än inga gardiner alls i alla fall!

Just nu är jag SÅ SUGEN på att börja på nånting nytt!
Jag har så många ideer i huvvet som jag vill göra. ;o)

Kram Malin

2 kommentarer:

Malin sa...

Filten blev verkligen jättefin! Det måste kännas svårt att sälja den! Jag skulle gärna köpt den om jag hade mindre barn!
Må så gott!
Kram

Änglar & Hjärtan sa...

Filten är jättefin, verkligen! Synd att man aldrig kan få betalt för tiden man sitter och handarbetar... men det gör inte så mkt för det är ju så roligt!

Ha en fin söndagskväll!

kram Alexandra