fredag 4 november 2011

Garn garn massor av garn!

I love it! ;o)
Ja jag erkänner att jag ÄLSKAR garn! Det är som julafton när man får handla garn eller tyger tycker jag det finns SÅ mycket fint.
Igår åkte jag ut till min lokala garnaffär för att hitta ett garn till lussebullarna, hittade ett på rea för bara 16:- så det var jättebra.Gillar att riva i sånna där lådor med extrapriser på hi hi hi ;o)
Det ser lite 70-tal ut över det hela när man ser det såhär.Även det rosa var på rea för 16:- ett virkgarn stl 8/4 så det ska jag sticka bla en barbieklänning av om jag hinner.
Det bruna är till en filt som ska påbörjas EFTER julmarknaden.

Sen fick jag äntligen mina garner med posten till 4 nya mössor som ska virkas. Den oranga var den som blev köpt när jag skänkte en mössa till bröstcancerfonden så den ska jag virka på stört nu i helgen så jag kan skicka den till sin nya ägare.
Hoppas jag hinner virka upp alla dessa 4 mössor i helgen nu! Den cerisa jag gjorde sist sålde jag ju så jag ville beställa ett nytt garn så jag har med en av den färgen till julmarknaden den är jättefin tycker jag.Fast säljs den innan gör det såklart heller ingenting!

Sen har jag virkat på min filt nu är det faktiskt inte mycket kvar! Bara 3 "våder" så är det klar sedan så jag tror jag får den färdig i tid om jag lägger på ett litet kol! Det tar ca 30 min snällt räknat att virka en färgrand så ni kan ju räkna ut hur lång tid den tagit att göra hittills. ;o)
Jag har ju hunnit lite sen sist när man jämför bilderna i alla fall!
Den rosa filten har jag som måttstock, det var den första filten jag stickade så jag går efter måtten på den så filtarna blir ungefär lika stora.Eftersom den rosa filten var ett "övnings exempel" så behåller jag den själv då jag inte tycker den blev så bra när jag skulle fästa trådarna.Det är lite synd för annars är filten jättefin och härlig tycker jag.Men man lär sig med vägen som tur är!

Vad gör jag mer? Jo jag har fortsatt städa lite nere i mitt syrum eftersom jag behöver få plats att sitta där nere igen så jag kan få bort allting som nu ligger överallt här på ovanvåningen och "skräpar" Ser ju inte så kul ut med garn och scrapsaker överallt i huset så jag kör på där nere.Idag har jag faktiskt fått fram bordet så det tar sig! Ska visa foto snart igen hur långt jag kommit där nere.
Såhär ser det ut i vardagsrummet just nu och så vill jag INTE ha det till 1:a advent kan jag säga.Tycker det är jättejobbigt när det ligger saker överallt så därav MÅSTE Jag verkligen få ordning i syrummet igen.
Nä nu ska jag sätta mig en stund och virka på mössorna innan jag gör nåt annat.
Ha det gott.
Kram Malin

Inga kommentarer: