måndag 21 november 2011

Nu så!


Fågelås Julmarknad som enligt traditionen varje år går av stapeln Andra Advent 3-4 december, 13-18 bägge dagarna. Fågelås Julmarknad arrangeras av Fågelås Julmarknadsförening och är en fantastisk julmarknad där traktens folk klär in en hel lada med granris (det brukar gå åt en mindre grandunge varje år) och dekorerar med ljus osv.
Besökarna som kommer från både när och fjärran, sitter på halmbalar (!) och äter våfflor och dricker glögg. De 30 utställarna som säljer allt ifrån ost, bröd, rökt rådjur och hantverk, kommer från Fågelås socknar här söder om Hjo. Många trevliga möten mellan människor sker och bara det gör Julmarknaden väl värt ett besök!

Igår fick jag samtalet jag väntat på som bekräftar att jag har ett bort på denna julmarknad.De brukar gå och fråga var år om man vill ha bord nästa år igen och då sa jag ja förra året men de brukar alltid ringa och bekräfta det lite innan det går av stapeln. Ska bli mysigt.Även om man inte säljer en endaste pinal så är det liksom mysigt att bara vara där och vara en del av det hela tycker jag.

Tyvärr har jag ju varit lite slö under året och inte gjort nåt till julmarknaden så det är först de senaste 3 månaderna här som jag fått hålla på och försöka få ihop saker. Plus att jag tar ju med det som blev kvar från förra året.Bar ett kul sätt att få visa upp sig lite och vad man kan göra.

I vardagsrummet håller jag just nu på att packa om sakerna från gamla kartonger till 2 plastlådor som jag fått över när jag gjort om nere i källaren.Ska ha sakerna i dessa 2 tänkte jag.
Som sagt det är inte supermycket även om allt inte syns här men det får bli så i år.
Igår gjorde jag mig en " Idé bok" där jag skriver ner allt jag får i huvudet som jag både vill prova och göra och ha med till julmarknaden nästa år.ALLTING tar ju tid att göra och tid har man så lite av ibland.Så hälften av alla ideer man har i huvudet stannar ju just där.Nu skriver jag ner dom så jag inte glömmer bort dom!
Listan är redan 10 punkter lång med saker jag vill ha med för julmarknaden nästa år....fniss... ;o)

Det kommer bli mer blandat framöver, första året jag stod var det bara för barn och dockor.Mest för dockor då det var det jag i huvudsak mest gjorde på den tiden när barnen var mindre.

NU är det 2 veckor kvar tills detta är och vi får se om jag hinner med så mycket mer innan dess.
Kram Malin

Inga kommentarer: