söndag 8 juli 2012

Förlåt mig...

...men det blir fortfarande en del mössor. ;o) Inte varierar jag mycket precis men OJ så kul det är att virka igen!!!
Idag blev en naturvit mössa klar ( sånär som på 4 trådar att fästa SOM VANLIGT då....MÅSTE skärpa mig och ta tag i dom där fästtrådarna....)
Dom är roliga att virka, går ganska snabbt och inte många trådar att fästa och nu när man inte virkat på ett tag så är det kul att börja med nåt sånt igen.OCH jag behöver ju ändå få dom gjorda till julmarknaden i december sedan!
Mössorna är så fina tycker jag och dottern passar superfint i dom.Själv är jag så rund i ansiktet så jag passar tyvärr inte i mössan, tror jag får fixa en annan mössmodell som jag passar i, jag behöver ofta ha med en uppvikt kant på mina så passar jag bättre i mössa...ska nog klura på den lite jag.....
En stickad mössa med muddkant på kanske.....
Måste nog börja sticka nåt med mitt nya garn snart med så jag får testa detta.

Här har vi nu kalasat färdigt för den här gången, jag fyller ju inte förräns om några dagar men tyckte det var lika bra att fira både mig och dottern samtidigt.Är jättenöjd med mina saker...fick en bensindriven trimmer, en matberedare, en vattenkokare och en liten peng av pappa OCH ett fint mobilskal av dottern!
NU ska jag slå ner arslet i soffan igen för jag har faktiskt lite huvudvärk och sen ska jag bara virka lite mössor tror jag.

Kram Malin

Inga kommentarer: