lördag 7 juli 2012

Jag ÄLSKAR semester!!

Officiellt så börjar ju inte min semester förräns på måndag MEN för mig började den i fredags morses kl 5:54 när jag stämplade ut från jobbet.
Jag ÄLSKAR semester!! ( hemmafru, no problems for me kan jag säga...fniss...men nu är det ju inte så utan tyvärr måste man ju jobba...fniss...)

Så igår gick jag upp redan kl 12, började med att få iordning på huset med städning, tvättning, diskning, riva ur sängkläder osv osv.Vädret var ändå mulet så det var perfekt väder för detta.Att bara få ordning i hemmet det första jag gjorde så att jag sen BARA kunde få njuta av min ledighet!!

Barnen åkte sedan till sin pappa på kvällen och kommer hem först på söndag vid lunch nån gång och jag, jag NJUTER i fulla drag idag. Huset är iordning, jag lyckades vända tillbaka dygnen från nattjobbet på en gång så idag stegade jag upp redan kl 7:30 och jag tycker det är helt UNDERBART!!!
Lugnt, tyst,fint i huset och jag kan bara få rå om mig själv tills på söndag.
Så vad är bättre start på dagen än att bara kliva upp, hasa omkring i pyjamas halva förmiddagen, slå ner arslet o soffan och bara njuta av lite frukost, småsurfande och stickning???
JAG GILLAR`T!
Big time kan jag säga!

Imorses gjorde jag även färdigt en grön mössa, bara några små trådar som ska fästas nu ( även på de 2 blå jag gjort innan ) så det får nog bli lite pyssel med trådfästning framför tv´n ikväll sedan.

Det ni ser på första bilden ska bli en barbieklänning..måste ju börja tänka lite på julmarknaden i december! ;o)

Idag, om en liten stund, tänkte jag ta mig en tur ner till årets SLÖJDMÄSSA som är i stan. Alltid lika kul att gå ner och kika i alla fina stånden och se vad alla skapat. Har ni aldrig varit på Hjo Slöjdmässa så kan jag verkligen rekommendera er att åka och kika på den! Fre-Sön håller den på.

Kram Malin

Inga kommentarer: