onsdag 12 oktober 2011

Rosa Bandet

Jag skänkte en mössa till auktion på en pysselsida som jag är med i och mössan inbringade hela 400:- till rosa bandet, jättekul!
Varför jag ville bidra?
JO, min farmor har haft bröstcancer, tack och lov en lindrigare variant av bröstcancer.
MEN vad säger att inte även jag kommer få det en vacker dag? Om det skulle hända hoppas jag de kommit ännu längre i sin forskning och att det är lättare att bota!
Cancern hos min farmor upptäcktes på hennes sista mamografi, vilken tur säger jag!
Idag är farmor fri från sin cancer.
Även min farfar har haft cancer ( dock inte bröstcancer he he he ;o)...) han hade strupcancer.Han är oxå frisk idag men har väldigt mycket biverkningar efter strålning osv och är idag ofta sjuk i tex lunginflamation som han haft 12 gånger.
Jag hoppas forskningen går frammåt och att det en dag ska kunna gå att bota mycket lättare.
Det är mina förhoppningar.....

Därför ville jag vara med och bidra och eftersom jag inga pengar har att skänka skänkte jag denna mössa som inbringade hela 400:- till bröstcancerfonden.
JÄTTEBRA!
http://forum.pyssel.net/viewtopic.php?f=24&t=32085

Kram Malin

Inga kommentarer: